DUTCH RETAIL EXPERIENCE AWARDS
“Alles draait om een nieuwe manier van winkelen, het uitstralen van beleving.”
Dit is iets wat wij in onze hele website willen uitstralen: naast een webshop is het ook een online platform voor duurzame mode. Maar ook winkeliers zijn hier hard mee bezig, en wij willen weten wie er wint!. Daarom volgen wij de Dutch Retail Experience Awards op de voet, een landelijke retailprijs op basis van authenticiteit en duurzaamheid.

AWARDS
De Awards werden in 2012 opgericht om vooruitstrevende winkeliers en winkelconcepten te promoten en te stimuleren. Prijswinnaars zijn winkels die duurzaamheid succesvol hebben geïntegreerd in hun beleid, waardoor retailers inspiratie krijgen en een goed voorbeeld zijn voor de branche. In de loop der jaren zijn de Dutch Retail Experience Awards een nationaal erkend en zeer gewaardeerd initiatief geworden, dat een grote groep winkeleigenaars, warenhuisdirecteuren, formulemanagers, bedrijfsleiders, inkopers en modeprofessionals aantrekt. Elk jaar genereert de ceremonie veel media aandacht. Dit vanwege de kwaliteit van de winnaars, het waterdichte stemproces met een officiële jury en natuurlijk de verhalen achter de successen van de winnaars.
Bij consumenten draait het niet langer om winkelen in de betekenis van “fysiek ergens heen gaan om aankopen te doen”, maar het gaat om authenticiteit en het entertainen van de consument. “Door de opkomst van het webshoppen neemt het belang van attractieve winkels met een authentiek en gevarieerd aanbod toe. Consumenten laten zich in hun koopgedrag steeds meer leiden door beleving, authenticiteit en duurzaamheid. “Consumenten op de juiste manier benaderen, met de juiste selectie van merken en producten, voortdurend blijven communiceren met de klanten, is de succesformule van de toekomst. Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: storytelling, een verrassend interieur dat naadloos aansluit bij de merken en de wensen van de doelgroep, uitzonderlijke service, een personal shopping experience, het aanbieden van eigentijdse verantwoorde mode met een verhaal, het zoeken van de combinatie met verschillende brancheproducten of het neerzetten van een lifestyleconcept, zullen in de toekomst het retail landschap bepalen”, aldus Cécile Scheele, initiator van de DREA.
We maken bij deze Awards onderscheid tussen de gevestigde retailers en de jonge retailers die in de afgelopen vijf jaar gestart zijn. Tevens laten we naast het oordeel van een goed geïnformeerde vakjury, het publiek een keuze maken.
De verschillende Awards:
– BEST CUSTOMER EXPERIENCE
– RETAIL EXCELLENCE
– MOST INNOVATIVE STORE
– ONLINE RETAIL EXPERIENCE
Nieuw dit jaar zijn de vakprijzen die vastgesteld worden door vakgenoten die kunnen stemmen op hun collega retailer.
– EXCELLENT RETAIL STAFF
– RETAIL CAPTAIN
WINNAARS
2017
De winnaars van de Dutch Retail Experience Awards 2017 zijn per categorie:
Best Customer Experience Award –
Women & Men: Make My Day, Nijmegen
Women: 512 & Blesh You, Nijmegen
Men: Uptown, Den Haag
Denim: Tenue de Nîmes, Amsterdam
Leather & Shoes: Van den Assem Shoe Club, Rotterdam
Overall Concept: Tenue de Nîmes, Amsterdam
Most Innovative Store Award – Joelle Boers, Geleen
Retail Excellence Award – De Rode Winkel, Utrecht
Online Experience Award – Geitenwollenwinkel.nl
De winnaars van de Dutch Retail Experience Awards Publieksprijzen 2017 zijn:
Best Customer Experience Publieksprijs –
Women & Men: Filipe Mode, Boxtel
Women: ILSE, Hoofddorp
Men: Tilleman Tailors, Hoorn
Denim: Black & Blue, Nijmegen
Leather & Shoes: The Little Green Bag, Delft
Overall Concept: Coef, Nijmegen
Most Innovative Store Publieksprijs – INSTORE Concepstore, Delft
Retail Excellence Publieksprijs – Bastiaansen Modestad, Bavel
Online Experience Publieksprijs – The Hunting Ensemble
2016:
De winnaars van de Dutch Retail Experience Awards 2016 zijn per categorie:
Best Customer Experience Award –
Women: Suhka, Amsterdam
Men: Dedicated, Nijmegen
Denim: Butcher of Blue, Hoogland
Leather & Shoes: Omoda
Overall Concept: Robbies, Den Bosch
Most Innovative Store Award – Jansen Noy, Sevenum
Retail Excellence Award – Mansion 24, Apeldoorn
Online Experience Award – Brainy Days
European Experience Award – Juttu, Antwerpen
De winnaars van de Dutch Retail Experience Awards Publieksprijzen 2016 zijn:
Best Customer Experience Publieksprijs –
Women: Nunc, Hardenberg
Men: Ouwe Jongens Krentenbrood, Breda
Denim: Men Cave, Oss
Leather & Shoes: Raymond Groot, Hoorn
Overall Concept: Coef, Nijmegen
Most Innovative Store Publieksprijs – De Heeren van Rinsma, Gorredijk
Retail Excellence Publieksprijs – Bouclé, Spakenburg
Online Experience Publieksprijs – Brainy Days